دست پسر 19 ساله میلیاردر مازندرانی رو شد/ او هکر حرفه ای بود
 
سخن نیوز : / حوادث رکنا / سامع خورشاد در تشریح این خبر ، اظهار کرد: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی در خصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال‌کننده‌های آنان تحت عنوان نیاز مالی ، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی ، دسترسی به اکانت پیدا کرد و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می‌کرد.
 
رئیس پلیس فتا استان مازندران همچنین ادامه داد : با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد ، متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده که با هماهنگی مقام قضائی ، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی  و دستگیری نامبرده شدند.
 
خورشاد ، انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی بیان کرد ، گفت : در تحقیقات تخصصی ، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده ، چاره ای جز اعتراف نداشته و به ۴۵ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان مازندرانی اعتراف کرد .
 
رئیس پلیس فتا استان مازندران در ادامه گزارش به کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام‌رسان‌ها هشدار داد : تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده  نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور و...که دسترسی غیرمجاز و غیرمتعارف به اطلاعات کاربر می‌گیرد ، خودداری کنند.
 
خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند ، آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است .