ویرانی 35 روزه غزه به روایت آمار / 40 هزار خانه با خاک یکسان شد + اینفوگرافیک
 به گزارش رکنا، یک ماه و 5 روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط حماس و به دنبال آن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی که به یک وقوع فاجعه در نوار غزه تبدیل شده است، می گذرد و در این یک ماه و 4 روز، رژیم صهیونیستی مکان‌ ها و مردم غیرنظامی را هدف حملات خود قرار می‌ دهد.
از 15 مهر ماه، مکان های غیرنظامی از جمله خانه ها، تاسیسات عمومی، مدارس و بیمارستان ها در نوار غزه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.
در این یک ماه و 5 روز، 10 هزار و 238 نفر در حمله ها جان خود را از دست داده اند؛ که در این بین 192 پزشک، 53 مقام مذهبی و 48 روزنامه نگار هم هستند.
تقریبا یک و نیم میلیون نفر بی خانمان شده اند و از کمپ ها به عنوان سرپناه استفاده می کنند.
در این مدت 40 هزار خانه، 56 مسجد، 10 مدرسه و 88 اداره دولتی و تاسیسات ویران شده و 222 هزار واحد مسکونی، 237 مدرسه، 136 مسجد و 113 مرکز بهداشت آسیب دیده است.
به گزارش ایسنا، در این اینفوگرافیک ویرانی غزه را به روایت آمار مشاهده می‌ کنید.

ویرانی غزه به روایت آمار

 
خبر دوم / موافقت اسراییل از توقف بمباران روزانه ۴ساعت در شمال غزه  

 ثمر ابوالوف برای نیویورک تایمز نوشته جاناتان ولف / مردم غزه  دیروز به سمت جنوب غزه فرار کردند. 
اسرائیل وقفه های نبرد را گسترش می دهد
سخن نیوز: سخنگوی کاخ سفید گفت اسرائیل موافقت کرده است که در حملات بی امان خود به حماس در مناطق منتخب شمال غزه به طور منظم روزانه چهار ساعت توقف کند تا غیرنظامیان بتوانند فرار کنند.
این توافق نقطه اوج فشارهای چند روزه رئیس جمهور بایدن در حالی است که تعداد تلفات غزه افزایش می یابد. یک مقام ارشد دولت به کنگره گفت که تلفات غزه ممکن است «حتی بیشتر از آنچه ذکر شده باشد» باشد و سازمان جهانی بهداشت. گفت که بیماری در حال افزایش است.
این توافق بر آنچه اسرائیل در روزهای اخیر انجام داده است، بسط می دهد. نیروهای آن به مردم اجازه داده اند تا شمال غزه را برای چند ساعت در یک زمان در امتداد یک کریدور جنوبی تخلیه کنند. سخنگوی کاخ سفید گفت که راهروی دوم باز خواهد شد و مکث های روزانه به گونه ای نهادینه خواهد شد که حداقل سه ساعت از قبل اطلاع رسانی شود.
بایدن گفت: «من خواستار توقف بیش از سه روز شده ام. اما او با این استدلال که اسرائیل منافع مشروعی در نابودی حماس پس از حمله تروریستی 7 اکتبر که بیش از 1400 نفر را گرفت، به درخواست‌های برخی در حزب خود و در سراسر جهان برای آتش‌بس کامل نپیوست.
او روز گذشته چشم انداز آتش بس دوباره را رد کرد و گفت: «هیچ. هیچ امکانی وجود ندارد.»
 
جهت اطلاع /  ترجمه و ویرایش خبر دوم توسط سخن نیوز براساس گزارش ارسالی از نیویورک تایمز می باشد.